Melvich - Reisverslag uit Melvich, Verenigd Koninkrijk van Hancella Bruin&Blom - WaarBenJij.nu Melvich - Reisverslag uit Melvich, Verenigd Koninkrijk van Hancella Bruin&Blom - WaarBenJij.nu

Melvich

Door: Hancella

Blijf op de hoogte en volg Hancella

01 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Melvich

'Heb jij gister nog een hert gezien Hans?'
'Ja! Één gerookt en één gebakken op mijn bord!'

Lekker geslapen.
Heerlijk ontbijt vanmorgen.
Lekker alles vers, heerlijk vers fruit en zalige yoghurt.
Vers gebakken broodjes, zalige eitjes met zalm.
We boffen maar.

Nog snel de WiFi aangezet. Gister kreeg ik de foto's er niet op. Was er toch een vliegje mee gevlogen op de verbinding vanuit het vorige hotel? We zullen het niet weten.
Het lukte me vanmorgenvroeg.
Ook alles weer op FB en de apps beantwoord.
Mijn lieve vriendin begint ook in euforische staten te raken van onze reis. Het schijnt hier (ook) het podium te zijn voor de serie 'Outlander'. Bij ons niet bekend. We gaan hem zeker bekijken als we thuis zijn. Dan genieten we nog even na.

Prachtig is het zeker.
Woest en ruig, tegelijkertijd ruim en wijds.
Heeft ook wat weg van Noorwegen zo.
Op de hoofdweg nog even gestopt bij het John Lennon memoriaal. We wisten het niet, maar bij de kust van Durness zijn vele liedjes door hem geschreven. Het heeft hem veel inspiratie gegeven. Gaaf toch!
Even krijg ik een kleine flashback naar New York waar we zo hebben genoten van de prachtige herdenkingsplek in Central Park waar hij is doodgeschoten. Strawberryfields. Daar spelen en zingen fans dagelijks 24/7 vele Beatles liedjes. Vlak voor het woonhuis van John, waar zijn vrouw Yoko nog altijd woont.

Onderweg alle kleine doodlopende kronkelweggetjes richting de kust in gereden. Gewoon op de gok. Soms reden we voor niks, (Met niks, bedoel ik hier niks speciaals of een rondweg weer naar de hoofdweg toe) maar meestal zijn we tot aan de kust gekomen. Zulke mooie baaitjes. Met strand. Ingesloten door kliffen en rotsen. Jammer dat het hier niet vaker mooi weer is. Dan zou je hier heerlijk kunnen vertoeven.
Toch zien we wel vaak golfsurfers. In surfplank, zich een weg door de golven banend. Het is een flinke klus. Knap. Mooi om naar te kijken. Van afstand.
Één baaitje met een prachtig oud kerkhof ernaast. Een vervallen kerkje of huisje. Eeuwenoude grafzerken. Prachtig! Ik houd ervan.
Natuurlijk hebben we de nodige foto's geschoten!

Wat hier ook fijn is, zijn de openbare toiletruimtes overal langs de kant van de weg. Meestal bij een uitkijkpunt, een stadscentrum of een andere grote publieke plek. Het is vrij toegankelijk, gratis. Er is voldoende wc-papier. Zeep. Warm en koud water. Bovendien schoon!
Echt een pluspunt!
Zeker als je plots nodig moet onderweg.

Terugkomend van een klein doodlopend weggetje waar niks bijzonders te zien was, liep er plots een kudde koeien op de weg. Met kalfjes! Één koe wilde niet meer verder lopen en dook het bushokje in. Het was zo'n koddig gezicht.
En ja! Ik heb ook snel een foto kunnen maken met mijn mobiel. Dus hier zeker ook te zien! Dat kwam omdat Hans gewoon stil bleef staan met de auto, zodat de kudde zijn gang kon gaan.
Een puber koe, een vaars noemen ze dat volgens mij, wilde met de Benz een potje kopstoot-geven doen. Gelukkig had een andere vaars daar ook zin in, en gaven ze elkaar een tikkie terug. De Benz bleef gespaard.
Gelukkig voor de vaars, anders had Hans hem persoonlijk een kopstoot gegeven (denk ik).

Ook hebben we steenarenden gezien. Wat Stijn ze groot zeg!
3 stuks. Gierend over de vallei en over ons. Helaas te snel voor de camera. Bijzonder!

We hebben om twee riviermondingen heen moeten rijden om bij de nieuwe bestemming, Melvich, te komen. Het was zeker de moeite waard. Wat een schoonheid der natuur!

Inmiddels heerlijk gegeten.
Ze hebben hier een steenoven.
Een kom verse tomatensoep vooraf en een heerlijke vispizza toe.
Of we in Italië waren.
Gewoon een feestje!

Een avondwandeling op Melvich beach maakte de avond compleet. Het schijnt hier de hele dag noodweer te zijn geweest. Veel regen, onweer. Toen wij kwamen regende het een beetje. Trok tijdens het eten weg met een mooie regenboog.
Later scheen de zon volop!
Er was verder niemand op het strand. Één golfsurfer in zee. Met zijn plank snijdend door de hoge golven.
Prachtige schelpjes, ronde afgesleten stenen, licht geel/roze zand, bloemetjes, helmgras, rotsen, hoge golven, een riviertje uitmondend in zee, een kasteeltje en de zon.
Nu ondergaande zon, in prachtige rode tinten.

Lieve vriendin, gewoon boeken!
Gaan!
De wereld is zo mooi!

Voor jullie allemaal,
Liefs van ons,
En van de koeien!
X

• 02 Augustus 2017 - 09:38

Pam:

Goede morgen .....alweer een dag achter de rug en door het vele reizen van jullie is dan de cirkel rond wat betreft de Beatles ,wat leuk zeg! Wereldwijs worden jullie hiervan maar wij zo zeker ook ! Vandaag geen lang rit zie ik op de reispapieren maar blijven jullie een dagje "hangen" mooi de omgeving verkennen ook weer mooi!
    Bedankt voor deze mooie bladzijde van het boek Hancella ,blijf lekker genieten zo niemand neemt jullie dit af ....liefs Pam

• 02 Augustus 2017 - 09:49

Manon:

Hallo!

Wat een mooie natuur! Prachtig zeg! En wat een gespierde koeien ook. Daar zal de slager jaloers op zijn.
    Geniet weer van jullie dag!

Liefs,
    Manon

• 02 Augustus 2017 - 11:09

CBtje:

Mijn vakantie-to-do-list is best lang aan het worden :-P